Ahad, 7 Jun 2009

REZEKI


Rezeki dicari di bumi Ilahi riba' dijauhi.

23 ulasan:

  1. bersyukur senantiasa kawan.

    BalasPadam
  2. terasa nak hirup teh panas pulak..;)

    BalasPadam
  3. Rezeki yang dicari biarlah sentiasa halal...

    BalasPadam
  4. ermmmmmmmm...sup kentang???potato soup la eh???hehehe

    BalasPadam
  5. D'Rimba,
    Terliur plak rasanya.. hehehe.. yummy.. slurp slurp..

    BalasPadam
  6. Bro D'Rimba,

    Enaknya sup kentang dan teh O, hidangan di waktu petang seusai tugas harian masing-masing. Rezki setiap kita mungkin berbeza, jika saudara dengan sup kentang dan teh O, saya mungkin air suam bersama biskut manis sahaja. Rezki biar pun tak serupa tapi masih sama-sama kita menikmatinya dengan keupayaan yang langsung tidak serupa.

    BalasPadam
  7. salam terima kasih atas lawatan ke blog saya, saya pengikut blog anda juga, ada berselisih di PPMN di Melaka barangkali, haha~ wasalam~

    BalasPadam
  8. Selalulah bersyukur kepada Sang Khaliq
    Allah akan menambah rezekimu
    Tinggalkan yang HARAM
    Karena Allah tak suka dengan itu

    Salam

    BalasPadam
  9. teh o dan teh..

    dari sumber yg sama cuma ramuan yg berbeza.. rasanya terus menjadi tidak sama meskipun sumber nya sama...

    BalasPadam
  10. Terasa lapar pula bila melihat masakan itu.

    BalasPadam
  11. Maksud dari firman Tuhan,
    "Orang-orang yang makan (mengambil) riba tidak dapat berdiri melainkan seperti berdirinya orang yang kemasukan syaitan lantaran (tekanan) penyakit gila. Keadaan mereka yang demikian itu, adalah disebabkan mereka berkata (berpendapat), sesungguhnya jual beli itu sama dengan riba, padahal Allah telah menghalalkan jual beli dan mengharamkan riba. Orang-orang yang telah sampai kepadanya larangan dari Tuhannya, lalu terus berhenti (dari mengambil riba), maka baginya apa yang telah diambilnya dahulu (sebelum datang larangan); dan urusannya (terserah) kepada Allah. Orang yang mengulangi (mengambil riba), maka orang itu adalah penghuni-penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya." (QS al-Baqarah 2:275)

    BalasPadam
  12. kalau ada rezeki
    ia datang atas perintah ILAHI
    kalau takde rezeki
    nasi ddalam mulut ia jatuh sendiri!

    BalasPadam
  13. Salam...
    Salam....



    Ku ingin tumpang beraksi di gelanggang selalu-selalu..


    apakan daya...





    Line tumpang orang ni...


    curi-curi...


    Broadband ckLah hancur...anak bawa pergi kem...

    BalasPadam
  14. .....dan rezeki saya jugak masih hidup kat muka bumi ni :-)

    BalasPadam
  15. salam, jika ada pertemuan kali lain, tolong tegur ya, saya tak tahu wajah tapi kalau dah kenal lain kali tak segan saya nak bertegur sapa. hehe~

    BalasPadam
  16. jika ada peluang berselisih lagi, tegur2 lah saya ye, maaf saya tak kenal pemilik blog D Rimba tapi kalau dah bertegur sapa nanti, boleh bersahabat ye~

    BalasPadam
  17. gmbr dan words yg ade sense...
    mendalam tu..moga redha Allah yg kita kejar..sekelumit dosa juga tak wajar kita biarkn...

    BalasPadam
  18. Salam. Yang di atas itu gambar apa ya? Yang saya nampak ada kentang. hehe.

    BalasPadam
  19. rezeki ada di mana-mana..carillah..

    BalasPadam
  20. Tapi kita masih dikelilingi dan menggunakan matawang kertas bersistem kewangan yang dikuasai riba'........Aduhai kasihan kita semuakan??????

    BalasPadam
  21. hidangan yang berkhasiat..

    BalasPadam
  22. Kak Ai Nee.... Cikgu Lim Rawang16 Jun 2009 3:03 PTG

    Ya tuah ayam nampak di kaki rezeki manusia siapakan tau...

    Teruskan perjuanganmu adinda.. SSM 09 kembali lagi seribu pengharapan diiringi seribu doa seribu usaha , nescaya rezekimu bakal menjengah 2009 ini.

    Sama-sama kita hangatkan pentas sastera tanah air

    BalasPadam