Khamis, 28 Mei 2009

ADA

Ada baru ada lamanya ada ilmu ada jiwanya.

Ada lama ada barunya ada bangsa ada Melayunya.

19 ulasan:

  1. Both decorations look beautiful, each in its own way. The silk cushions are exquisite. You must love interior decoration. It is pleasurable.You are also very philosophical.
    Beauty and philosophy go well together!

    BalasPadam
  2. Ada Melayu ada keturunannya.
    Ada keturunan ada susur galurnya.
    Ada susur galur ada pengasasnya.
    Ada pengasas ada penciptanya.
    Adam pengasas, Tuhan penciptanya.

    BalasPadam
  3. wah2..berfalsafah ler...

    BalasPadam
  4. nice pic...

    bila ada rasa.. adalah perasaan

    BalasPadam
  5. Saya baru terperasan ada logo UPSI dan prof abdullah...btw...beliau memang SIFU...


    ada yang lama semstinya ada yang baru

    =)

    BalasPadam
  6. Drimba,
    Kata yang teratur datangnya dari orang yang teratur juga..

    Seronok membaca falsafah tu..

    BalasPadam
  7. Bro D Rimba,

    Ada baru adalah lama,
    Yang baru akan lama akhirnya,
    Jangan alpa tentang dunia,
    Akhirat tempat tinggal selama.

    BalasPadam
  8. Salam D'Rimba,

    ada baru ada lamanya
    ada ilmu bertempat di jiwa
    ilmu di jiwa,terpancar pula ke anggota

    ada baru ada lamanya
    ada Melayu ada adat budayanya
    tiang serinya agama,bersendi pula budi bahasa

    BalasPadam
  9. saya tak pandai nak befalsafah,tapi set itu cantik.

    BalasPadam
  10. "Srrrrreeeeeeetttt," aku membrek xiiinam yang ku pandu laju.
    "Eh....macam mana boleh masuk rumah sendiri ni?" aku keliru.....

    Banyak persamaan.....
    ...tapi pokok yang dalam botol kaca tu dah membusuk akarnya sebab anak saudara ckLah (5 tahun) masukkan minyak urut opah dia ke dalam tu...

    Bila-bila nanti ckLah paparkan gambar ruang rumah ckLah...

    BalasPadam
  11. mmg cantik dekorasi umah D'Rimba.. KEMAS!! Camne? dah dpt ke apa yg di cari ttg Lagu & Puisi tu? rujuk je lagu2 Kopratasa, Zubir Ali, M Nasir, Ramli Sarip & ramai lagi...

    BalasPadam
  12. Masuk kerimba mencari bunga,
    Bertemu pula kayu gaharu
    Ada yang baru,ada yang lama
    Yang baru itu.... Adalah Aku.

    Dulu aku ada meja panjang dan duduk kat kusyen
    macam tu,tapi ahli keluarga ramai,terpaksa tukar meja dan letak kerusi....sayang pada yg.lama!

    BalasPadam
  13. ada lama ada baru
    watpe ada melayu kalau pada nama cuma!

    BalasPadam
  14. wow, simple tapi cantik decornya...

    BalasPadam
  15. D'Rimba,

    Salam perkenalan. terima kasih kerana meluangkan masa melayari blog saya. terima kasih juga kerana terus menyokong usaha murni dalam soal perjuangan bangsa Malaysia. salam 1 Malaysia

    BalasPadam
  16. sederhana itu indah jika benar kita amati. Terima kasih semua tetamu yang budiman atas dorongan.

    BalasPadam